Å så fredag igen!!

Fast för min del kvittar det, för jag jobbar som vanligt i helgen. Men nästa helg hoppas jag på lugnet då det bara är fredagkväll som ska arbetas =) Kommer inte jobba med samma person hela helgen, annars är det ju samma fredag-lördag-söndag, men det kan ju oxå ha sina fördelar att det är olika.

Jobbade kväll igår o efter det handlade jag. Behöver ta mig i kragen idag o skriva en matsedel, R har ju faktiskt skrivit ner vad han kan fixa i matväg så det är ju bara att planera in det de kvällar/helger jag vet att jag ska jobba. Måste säga att det ska bli skönt att åka bort en vecka....måste bara komma ihåg öronploppar =)

Tänkte lägga mig en stund idag, beroende på när det passar med allt runt omkring. Dra ett varv med dammsugaren vore bra, eller någon annan form av städning...både uppe o nere, å även trappen. Borstade bort en kasse med Ronja-hår igår så nu ser hon väldigt liten ut å Ira behöver sig en riktig genomborstning - så kanske jag slipper så mycke hår på golvet, hmmm (trodde jag på det själv??). Menmen, de behöver lite pyssel liksom hemmet.....

Trött är jag idag å jag undrar hur det är för stackars R som blev tvungen att prata med mig länge, länge igårkväll. Vi vände o vred på det här med sommarjobb....Har valt bort ett av dem, men har fortfarande två att välja mellan o det ena vill jag verkligen ha men det innebär ganska lång resväg o mindre i lön...men ack att det skulle vara en nyttig erfarenhet. Det andra...ja det är ju där jag är - lite mer i lön jämfört med det andra, kortare resväg, men varför ska jag vara på ett ställe som inte vill ha mig som fast personal?! Ja valet är inte helt enkelt, hade varit ett kanonlätt val om lönen åtminstone varit likvärdig... Hmmm....å idag måste jag ge besked!! Kan inte nån helt annan komma o erbjuda ett jobb, längre vik eller en fast tjänst?? Det skulle jag då hoppa på i första hand....

Menmen, får klura tills eftermiddan för då skulle chefen ringa....Nu är det dax för vovvarnas morronsväng då de nu har ätit färdigt (helt onödig info, I know)....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0