Torsdag

Dagen då jag skulle ta mig tiden att bli frisk blev det inte så mycke med. Tog i o för sig en välförtjänt sovmorron, men sen begav vi oss på en husvisning vi anmäl oss till...å just att vi var anmälda var poängen, för annars skulle vi stannat kvar i sängen då vi bägge var ganska trötta. A var hemma idag så det var inget morronbesvär med honom, eller jo jag gick upp för att fråga hur det var med honom så jag visste..

Huset var okej, eller ja mer än okej. Inte det fräschaste vad det gällde tapeter o köksutrustning, men övrigt skick, planlösning o många andra saker var kanon. Uthuset var i väldigt fint skick det oxå, dock alldeles för litet för oss. Så det som gjorde att vi bestämde att det inte var nåt för oss var tomtens storlek...konstigt?? Ja kanske men vi kom snabbt fram till det att det uthus som fanns kunde användas till "vanligt" garage då det var lågt i tak...alltså inget att  skruva i o för att få till det R behöver skulle vi behöva bygga ett till, å det är i sig inget problem, om tomten tillåter det, vilket det inte gjorde nu. Tror inte det hade sett riktigt klokt ut om det skulle komma upp en till byggnad på den lilla tomten....Men vi har ingen brådska, å som R säger - på varje visning vi är på så lär vi oss mer om hus, mer vad vi ska kolla på, å förvisso mera kräsna =) Men vi bor bra här...

Sen åkte vi till ett par kompisar vi inte sett på...ja jag vet inte men när Ronja var valp. Tyckte kanske inte det var det smartaste draget när jag varit(är) sjuk, men ibland så säger man inte så mycke för husfridens skull =) De hade själva skaffat sig en valp, eller ja han var halvåret nu så han var inte särkilt liten (kungspudel). Ronja o han hade jätteroligt ihop, om Ira hade lika roligt vet jag inte för hon orkar ju inte springa lika mycke som Ronja så hon såg inte ut att ha lika roligt, men de var ute nästan hela tiden vi var där o sprang runt...

Veckohandlade när vi ändå var ute o for....så kanske jag kan ta det lungt imorron istället. Var meningen att vi skulle åkt till brukshundsklubben idag, men det blev avbokat o jag vet inte om jag hade orkat springa heller... Hade hoppats på att ta med mig R imorron dit, men dels är jag inte pigg o dels är det snö på marken nu, vilket jag fått för mig kan göra banan hal. Vill inte drabbas av nåe mera nu.

Skulle ta det lugnt när jag kom hem o titta på tv med R, men satte mig framför datorn o fastnade här. Fast jag gjorde mest nytta (å lite trevligt =D) då jag satte mig o letade artiklar igen. Min handledare hörde av sig o hade lite tips så jag gick på hennes förslag. Gissa hur många gånger jag hunnit ångra mitt val av ämne??? För många gånger kan jag säga för denna korta tid...det är ju knappt nån som uppmärksammat problemet hur hörande barn upplevt döva föräldrar....lätt att hitta fakta om tvärtom, hörande föräldrar får dövt barn, eller om cochleainplantat (stavning?) eller ja det känns som alla andra vinklar....så visst blir det en intressant resa, men det är svårt att hitta nån fakta, böcker, ja vad som helst. De krokar jag slängde ut för ett tag sen gav ingenting å det gjorde ju absolut inte saken bättre, hoppas dock på en av dem fortfarande...

Nu har jag gjort mig förtjänt av att få sova gott!! De senaste nätterna har inte varit de bästa, men nån gång borde kroppen kunna slappna av.
Go Natt allihopa!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0