Tid!

Kom på igår när jag la mig att jag inte hade skrivit nåe i bloggen under dan...jaja, jag hade annat att göra =) Fast vad?? Ja det undrar dementa jag öxå =D Jag tog iallafall en sovmorron, igen! Var dock uppe med A o pratade lite innan skolan, sen la jag mig igen. Det enda nyttiga jag gjorde på heela dan var att åka till banken o tog ut pengar, å på eftermiddan mutade jag R med en nybakt kaka, för att han skulle göra en sak som han ville att jag skulle fixa. Karlar!! Inte hade jag nöjt mig med en kaka, men han var sååå nöjd...På det fick vi lite kaffegäster - trevligt!! Sen var vi hemma o degade hela kvällen. Eller jag hade tänkt det iallafall, men blev sittandes med min uppsats...

Idag har inte så mycke mera hänt. Vi startade på morronen för helgens bravad, vilket har resulterat i en ny cross till A. Eller ja ny för honom...det är en -04:ans Honda så på så sätt får han backa för det han har nu är -05, men den avgörande skillnaden är att det är en 250 cc fyrtaktare, mot den gamla som bara var en 85 cc. Så nu har han en stooor cross, lillkillen <3 Mammas hjärta som inte är mer än tre år... Eller ja det kändes som han nyss var det iallafall.. Kändes VÄLDIGT annorlunda när han drog iväg på hojen, för snabbt för mitt tycke. Är bara att inse att jag måste vara med på crossbanan numera, vilket jag i o för sig varit tidigare oxå, men nu tror jag det kommer hända mycke på fort tid för honom. Utvecklas, å inom cross handlar det om farten o hoppen. Jag kommer ha hjärtkoll varje gång han ska köra, men lärde mig tidigt att inte säga till honom att jag blev nervös - det sämsta man kan göra!!

Inte den mest optimala fritidssysslan för en mamma för mig, men jag ser hellre att han gör nåe han tycker om än nåe jag vill....å då bidde det cross. När han började köra för en hel massa år sen så sa min ena syster att var glad att det bara är cross å inte freestyle-åkning, å ja det är jag JÄTTEGLAD över...

Nu ska jag mysa med min make innan han tänkt bege sig ut bland vänner o vara social. Själv känner jag mig lagom trött, både efter att jag ännu inte fått tillbaka orken, dels av allt bilåkande idag
Ha en trevlig kväll!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0