Förrädiskt...

...med en lurvig päls på hund. Vägt vovvarna, allihopa!! De är ju som småbarn o kollar om man lyfter upp den ena men inte den andre...Å det är bara Dollar som fattat att sätta sig på vågen o vara still, Ronja är helt hopplös så henne får man hålla, å Ira likaså. Ronja väger som hon brukar, inget att vara förvånad över. Ira har gått ner lite till så nu är vi nere på -1,1 kg på henne - BRA!! Å det märks framför allt på henne med mer springande å längre sträckor hon håller på...Men Dollar, ja nu är jag bekymrad =( Han har lite längre päls nu än vad han brukar ha å den får han nog behålla - han vägde bara 22 kg. Men har pratat med veterinär o då det inte händer oftare än vad det gör med hans magproblem, så trodde de mera på att han fått i sig nåe magen inte tycker om (känslig mage på ålderns höst). Men mera mat skulle han få, fast jag skulle vara uppmärksam på hur han o magen verkade av att få äta mera. Så det får vi köra på ett tag nu å se....

Annars sitter jag med uppsatsen. Har plockat fram några böcker som jag tänkte kolla om det finns nåe av värde i,annars lämnar jag tillbaka dem. Har så ofantligt mycke böcker här hemma å ska hämta fler idag...Hittade några uppsatser som jag tyckte var vettiga med idéer för mitt eget arbete. I brist på handledning får man söka andra vägar att få tips o idér på....

R är iväg hela förmiddan, började med halvtid idag, så får vi se hur han tyckte det var. Förhoppningen är att han ska klara det iallafall just nu. Vovvarna tycker att jag är tråkig å de är rastlösa, men jag har inte tiden att aktivera dem just nu. Fast jag hade ju tiden till att skriva ett inlägg här, så nåt får jag ta o göra med vovvarna =)

Grått å kulet ute, jag sitter framför brasan o dricker årets första julmust (ja jag är inte snabb trots att FB-testet jag gjorde sa att jag ÄLSKAR julen).....nu ska jag återvända till läsandet, för att hitta på nåe med vovvarna senare....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0