Barn

Halv sju imorse kom L å hon o hennes mamma åkte hem strax före halv två. Då gick jag till dagis å hämtade barn nummer 2, som fortfarande är kvar =) Förmiddan med L var mysig, å hon sov så länge hon fick ligga på min arm - tog jag bort henne blev hon klarvaken. Så när R kom hem fick han välja en promenad med vovvarna eller ha L i knät så hon fick sova, å efter att de haft en mysstund med matning så blev hon kvar i hans knä o sov som en stock i 1½ timme å när hon vaknade var hon nöjd över att vara kvar i hans knä.

Sen två-tiden har vi berikats med mycke prat =) Att en unge kan prata så mycke, hahaha =) Vi har ätit våfflor o hon pratade konstant då oxå. Nu har vi fastnat framför nån barnkanal o hon har redan bestämt att hon ska fråga pappa att hon ska komma o hälsa på imorron igen, för "då är hon ju ledig från dagis" (som hon informerat oss om). Ack vad många i samhället som höjer på ögonbrynen när man kommer på dagis...det bjuder jag på. Borde väl alla veta att vi inga småbarn har. Fast en i personalen på dagis (A:s gamla dagmamma) var så där lagom småsamhällsaktig o sa att hon inte hade en aaaaning om att min syster var just min syster - WOW har de inte koll, hahaha. Trodde jag alla visste att min syster flyttat till samma byhåla som mig =D

Har jobbat heeela dan med att hitta en artikel. De flesta som skrivit i ämnet har denna artikel i sin referenslista, men att hitta den var inte det enklaste. Vill inte bara "kopiera" från andra arbeten utan tycker att det kan vara bra att hitta källan själv. Sak väl fortsätta arbeta en stund med uppsatsen....Tentan vi lämnade in för några veckor sen kunde hämtas idag, men jag åker inte 4 mil bara för det så jag får vänta tills nästa vecka för att se vad jag gjort för fel. Resultatet borde komma upp på nätet snart, imorron kanske??

Elak mamma är jag som jagar A med sina sysslor, men jag blir så irriterad av att det går att sitta vid datorn men inte göra det man ska....Sätta mig med räkningar å det lär inte bli roligt. R får ju inga pengar från Försäkringskassan förrän om en så där 4 veckor o lönen han fick nu var knappt hälften av vad den brukar vara å det i kombination med behandlingen som betalades igår för hans del innebär att det är måååånga pengar som fattas i hushållskassan - å det lagom till jul. Å så uppsatskrångel, å så gissar jag att tentan har ett U - åh vad det känns underbart! Är så man kan gråta.....
Ha en trevlig kväll!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0