Segardag

Regn, mulet o åter regn..det är vad dagen består av. Det jag allra helst önskar är en latardag framför tvn...nån bra film, trevligt sällskap o godis!! Men istället håller vi högt tempo (eller inte jag just nu då)....jag städar o maken fixar i uthuset. Tänk att det är såå mycket som ska slängas o fixas med....tror vi ska fortsätta traditionen att ha fest var 5:te år för då rensas det ju...riktigt ordentligt =)

Har hållt på med denna trapp...den kan knäcka vem som helst. R har sopat den, men vad gör det??? Det är matta som behöver dammsugas o ytorna behöver torkas...ja nu fick jag byta vatten flera gånger - men det känns skönt när det är färdigt!!

Nu tänkte jag ta tag i tvättstugan lite....tvätthögarna växer. Eller ja egentligen är det den rena tvätten som ligger i högar o ska tas redan på. För sätta på en maskin o tvätta kläderna o sen hänga upp dem är inge problem, värre att ta redan på den rena tvätten så den kommer in i skåp o lådor i slutänden...

Mat kanske skulle behövas fixas oxå....ja inte är ja nåe hungrig o inte verkar killarna där ute vara det heller. Trodde R skulle vara bakis idag, men icke-sa-nicke...fast det var ett trevligt kalas igår som bjöd på måååånga skratt - iallafall i vår ände av bordet. Många undrade vad vi hade fått att äta/dricka när vi hade sån bra stämning, men det vara bara att den ena var tokigare än den andre så jag skrattade så jag tjöt o hade ont i magen flera gånger...ett gott skratt förlänger livet =D

Jajust det tvättstugan var det...
Ha en bra dag i regnet!!


Kommentarer
Anonym

Lars lillebror tar studenten på onsdag

2009-06-07 @ 17:16:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0