Helt slut...

Tillbringade några timmar på sjön fast jag åkte inga skridskor. Tanken var så o jag tog med mig skridskorna - ända ner till isen. Men sen kom de inte på ändå!! A åkte inte heller, men alla andra. Maken åkte bara en liten stund då han var snäll mot barnen o lånade ut skridskor så det passade dem så de som fanns kvar var för små.

Efter trippen till sjön var vi i väg o hämtade den "nyinköpta" bilen...buicken. Den skulle köras hem från vinterförvaringen... Motorn ska bytas på den - annars hade jag vägrat att det kördes med den under vintern. Inte var bilen lättstartad heller...en lååång stund fick de hålla på innan den gick igång. Alla som var med till isen var med upp till bilen då det fanns risk att det behövdes putta då det är en brant back från huset till "allmänna" vägen. Så det blev några timmar till ute i friska luften. Fast jag var inte avundsjuk när de åkte hem...det blev en kill- (buicken) o en tjejbil (volvon) o killarna hade ingen fläkt så de hade öppna rutor hela vägen hem...en mil eller vad det är - samtidigt som det snöade....ja som sagt jag var inte avundsjuk!!

När vi väl kom hem var vi helt slut...Så en film kom på o vi kurade ner oss i soffan..fast bara jag, R o A. De andra åkte hem till " de andra" föräldrarna. Lite fika o sen tyckte vi att vi gjort oss förtjänta av pizza....=)

Ha det tills nästa gång vi ses!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0