Bakar

Den lediga tiden som jag tänkte tillbringa merdelen av framför tvn blev inte så lugn. Bakar bullar o gör en köttfärslimpa - samtidigt! R kom ut i köket o sa att det luktade MYCKET nu...både bak o mat =) Får passa på när lusten är stor, bullar blir det ju inte allt för ofta numera. Ett tag var jag flitig att baka, men nu tycker jag inte jag har vare sig tid eller lust...

Toan är på G, R jobbar för fullt. En unge därinne o en håller på att bli...sjuk?? Jag tror han har feber o är snorig, vill inte ha nåt sånt nu =( Får ju bara ha 5 sjukdagar från praktikens 20 veckor o kan ju inte börja med att var sjuk för vem vet hur det blir i fortsättningen...

Varmt har vi....säker minst 30 grader. Kaminen eldas det i, ugnen är på samt en bygglampa på toan....känns på tok för varmt. Får nog lägga ner eldningen ett tag, annars kommer vi bli slöa o risk för ont i huvudet...

Bäst att kolla degen, samt hur det går i ugnen med maten....
Ha det tills vi ses igen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0