Tandläkarbesök

Nu har sonen fått sin tand röntgad o putsad. Han får inte äta hård mat, o måste han det ska den delas o bara tuggas med tuggtänderna - inte framtänderna!! Vidare skulle han borsta tänderna ordentligt o vara uppmärksam på alla slags förändringar i munnen.... Blev massor för en tonåring att hålla reda på - å han som knappt håller reda på sig själv!

Jag förklarade iallafall det jag ansågs vara viktigast utifrån honom, när vi kom ut därifrån. En vecka var det att tänka på tänderna extra mycket... Tänder får vi ju bara en uppsättning av, å de är svåra o dyra att laga. Anmält till försäkringsbolagen är oxå fixat!! Ja det är mer än ett, då det handlar om både skolans försäkring o den privata som jag har tecknat på honom.

Får ett återbesök om ett halvår om inget inträffar innan. Då kanske de även ska fixa till tanden, beroende på vad Andreas själv tycker...är ju inte så roligt när det är framtanden!!

Nu är det mera skrivning som gäller,
Ha det tills vi ses igen!!


Kommentarer
poopie

oj oj oj det händer grjejer i lilla vretstorp... maila o berätta, jag blev ju nyfiken!

2008-11-26 @ 18:35:30
URL: http://poopie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0