Praktik

När vi började i höstas så fick vi en genomgång av den kommande praktiken, som är hela nästa termin =). Vi fick klart för oss att ingen fick söka på egen hand, utan allt skulle skötas genom praktikhandläggaren. Under tiden har då detta ändrats o några av oss har fått "tilldelat" att fixa egen praktik, varav jag är en av dem. När hon såg att jag ville vara runt omkring här så svarade hon "där nere har jag inga praktikplatser". Kändes som jag bor väldans långt från Örebro kommun!!!

Så nu sitter jag här o försöker hitta mig en praktikplats. Det är svårt, men i "min" kommun var det ingen som var placerad så det var helt "öppet" vad jag ville välja. Men även om jag vill ha ett visst ställe, är det ju inte självklart att de vill ha mig (en praktikant). Inte är det lätt för det finns många ställen jag vill vara på, å veta mer om...det handlar ju om min framtid. Nu är det möjligt att få praktiska erfarenheter för det kommnade arbetslivet..."åhh herrgud" känns det som! Efter vår praktik är det en C-uppsats som ska skrivas - sen är vi färdiga!! I allafall med studierna.....för att bli socialpedagog åtminstone =)

Rastlös är jag, ont i huvudet å känner mig överkörd av tåget....en jobbig kombination! Försökte sova, men det gick inte....kom inte till ro! Bara att ta tag i allt som måste/behöver göras....inga roliga saker att se fram emot.
Ha det tills vi ses igen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0