Ny vecka

Är måndag morgon o det känns grått o trist. Är fortfarande mörkt ute o jag har blivit sittandes här vid datorn istället för att vara lite aktiv. Näsan är täppt o huvudet värker....bihålorna krånglar fortfarande!!!

Hela eftermiddagen igår pysslade jag med gammelvovven (Dollar). Han fick bli duschad o klippt. Det är ju en pudel så det är en del pälsjobb med honom även om han inte har nån pudelklippning. Nu klippte jag honom lite för kort, men gjorde det med avsikt. Det är snö ute - å förhoppningsvis stannar den kvar...men hur som helst så fastnar det så mycket i hans päls o han blir så blöt. När pälsen är lång är han blöt så länge.... Nu är det inte snällt att han blev korthårig när det är kallt ute, men å andra sidan kanske det blir kallare o då är det bättre han blivit kort nu o hunnit vänja sig lite. Det roliga med honom är att nu när han är "utan päls" så äter han som en tok - å det har han alltid gjort när han blir nedklippt (även om det så är mitt i sommaren o jättevarmt!!).

Ronja borstade jag igår oxå....å högen med hår den bara växte. Finns nog snart ingen vovve kvar - man ser hur hon blir mindre o mindre =)

Ska pyssla här hemma med en del saker sen är det utvecklingssamtal som gäller för sonen. Det blir intressant att höra vad läraren har att säga. Men det är i o för sig en omställning att flytta till en skola som är ungefär 3 gånger så stor som den man gått på upp till 6:an. Många av dem i sonens klass har redan börjat skolka, å annat oxå.... Så jag får se det positiva i att det kunde vara värre...

Roger önskade att toan skulle bli färdig till jul o jag ska måla det sista idag - bara det blir lite ljusare. Sen är det färdigt det jag ska göra....bara makens jobb kvar - så så får vi se om det blir nån toa för då kan han inte skylla på mig =)

Ne nu ska jag sätta lite fart, ha det tills vi ses igen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0