Ny, kall morgon!

Undrar hur många grader (kallt) det är ute...känns som minus till o med här inne =). Var frusen redan igårkväll så det var första gången jag uppskattade makens värmedyna - jätteskönt!!!

Började skriva dettta när jag väntade på att klockan skulle bli 7, För då fick jag ringa tandläkaren o beställa en tid (ska dit 12.30). Andreas har fått en flisa utslagen på sin tand så vi får visa upp det. En olyckshändelse mellan honom o en kille till...å som vi sa här hemma att sanningen ligger kanske mellan de olika versionerna som de berättat. Alltid svårt att få ett barn att berätta sanningen om det "dåliga" de gjort o nu verkar det som historien går isär lite...på just det området - vad de själva har gjort. Menmen å andra sidan kan jag känna att det ofta är så...att se o våga erkänna sina egna fel o brister - alltid lättare att säga vad den andre gjort eller sagt (för både vuxna o barn).

Bilen har gått igång nu på morgonen. Roger fick tips om olika saker igår som felet (fyra stycken) kunde vara o "valde" ett av dem. Ställde ut bilen utanför sitt jobb för att testa hur bilen betedde sig - å nu ringde han o sa att den startade (idag iallafall). Fast när han ringde hem sa han att jag fick gå ut på blocket o titta efter en ny bil - skulle det var ett skämt?! Vet ju att om vi ska byta bil har han redan hittat en...ja inte kan jag säga att jag nappade eller blev chockad över hans skämt. Inte alltid jag förstår mig på min käre maken =) Ja då hoppas jag att felet är hittat....

Nu ska jag ut o frysa med vovvarna..sen är det eldning i kamin som gäller idag. Har ingen lust att bli sjuk igen...nu räcker det. Har ju fortfarande problem med täppt näsa o värkande bihålor så det räcker.
Resten av förmiddan ska tillbringas med att skriva om grupprocess...Vi har ju siktet inställt på att vara klara med artikeln innan jul!
Ha det tills nästa gång vi ses!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0