Bröllopsdag

Förklarade för Roger att alla bröllopsdagar heter något o att det är gammal tradition att mannen ger sin hustru något i just det materialet. Det hade han inte hört förr, utan sa att jag hade ju fått en bokhylla. Förklarade igen att trä var det efter 5 år, varav jag får till svar "ja men jag är ju bara före min tid". Denna gång var det bomull som skulle firas...jaja se karlar!! Iallafall min..

Vi ska ta med oss alla barn o ut å äta mat. Slår ihop farsdags firandet o bröllopsdagen. Är egentligen inte så mycket att fira nåt av det, men kanske en trevlig tradition att göra nåt. Bröllopsdagen ska ju vara en påminnelse om varför man gift sig - min tanke var att det vet jag inte. Varför gifter man sig efter nästan 10 år ihop...inte kan jag säga att det blir nån skillnad o inte gjorde vi det för att vi var "nyförälskade o pluttisnuttiga" iallafall. Lovat att älska varandra i nöd o lust hade vi redan gjort - i o för sig inte fomellt, så det är väl det då.

Ne jag älskar min make så det är inget sånt o vill bli gammal o grå med honom - fast han är ju snart redan där =). Måste narras med honom lite om åldern, han är ju ändå 10 år äldre än mig!!

Dagen har varit trevlig å hoppas kvällen blir ännu trevligare med vår familj!!
Ha det tills vi ses igen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0